MeerTAAL Vorselaar IMAT

We kunnen er de dag van vandaag niet meer omheen. Meertalige kinderen zijn tegenwoordig niet weg te denken uit het onderwijs. Steeds vaker worden leerkrachten geconfronteerd met leerlingen die het Nederlands niet machtig zijn. Verschillende lagere scholen komen hiermee in contact. Vooral grootstedelijke scholen, maar ook plattelandsscholen vragen naar concreet materiaal om in te zetten tijdens de rekenlessen in de reguliere klassen.  Graag willen we het HIVSET–project "iMAT" helpen hun materiaal aan te passen aan de lagere school. HIVSET ontwikkelde met iMAT rekentaalfiches in verschillende talen. Deze zijn opgebouwd uit een symbool, de Nederlandse term, een korte verklaring in het Nederlands en de term in een andere taal. 

De onderzoeksvraag van deze studie luidt: “We onderzoeken het bestaande materiaal van iMAT rond rekentaal voor meertaligen. We willen weten hoe we rekentaal kunnen bevorderen bij meertalige kinderen in het lager onderwijs. Door de bestaande materialen rond rekentaal voor meertaligen te vertalen naar  de behoefte van meertalige kinderen in het lager onderwijs.”.

Wil je meer informatie rond dit project? Klik hier...

Download
1617 MeerTAALV3 iMAT.PDF
Adobe Acrobat document 180.2 KB
Download
abstract IMAT.pdf
Adobe Acrobat document 681.9 KB